Spotkanie organizacyjne: 18 października (sobota) godz. 18.00, I zjazd: 25-26 października
Opis studiów
Nowoczesny programista musi poruszać się sprawnie zarówno po backendzie, jak i frontendzie. Program obejmuje projektowanie i implementację aplikacji w oparciu o wzorce, metodyki Agile, IDE ze wsparciem AI, testowanie oprogramowania, CI/CD, DevOps (Docker, Kubernetes), cyberbezpieczeństwo i integrację aplikacji z usługami AI (szczegółowe opisy przedmiotów, godziny i punkty ECTS w tabeli poniżej).
Adresaci
Absolwenci studiów informatycznych oraz praktycy programowania, którzy chcą poszerzyć kompetencje w zakresie nowoczesnych technologii fullstack.
Warunki przyjęcia
Wymagane przygotowanie informatyczne na poziomie studiów I stopnia (inżynierskich/licencjackich) lub odpowiadające umiejętności.
Zaliczenie
Projekt dyplomowy
Kompetencje formalne
Dyplom ukończenia studiów podyplomowych.
Certyfikat europejski w ramach projektu Software Skills (https://softwareskills.eu/)
FlexPath
Możesz rozszerzyć Fullstack o moduły z AI – inżynieria ML (Podstawy ML, Generatywna AI) i zostać AI Developer, albo o moduły z Cloud computing (architektura AWS, administracja Azure) i uzyskać profil Cloud Application Engineer.
- Twoją bazą jest programowanie fullstack – ale Ty wybierasz, czy wzbogacisz je o AI, czy o rozwiązania chmurowe.
- Każda ścieżka w modelu WWSI FlexPath łączy solidne podstawy z elastycznością – bo to Ty współtworzysz swój dyplom i kompetencje.
Na czym polega możliwość rozszerzenia specjalizacji:
Jak działa procedura FlexTech?
FlexTech to unikalny model kształcenia na studiach podyplomowych WWSI, który pozwala Ci współtworzyć własny program studiów i finalny profil kompetencji.
- Wybór specjalności głównej
• Na etapie rekrutacji wybierasz jedną z 8 głównych specjalności (np. Data Science, Bezpieczeństwo systemów, Fullstack Developer, AI – Aplikacje itp.).
• To ona stanowi fundament Twojego programu – zestaw obowiązkowych przedmiotów realizowanych przez wszystkich studentów danej specjalności. - Dostęp do katalogu wszystkich modułów
• Po rozpoczęciu studiów otrzymujesz pełny katalog przedmiotów dostępnych we wszystkich specjalnościach.
• Dzięki temu możesz zobaczyć, jakie dodatkowe kompetencje możesz zdobyć poza główną ścieżką. - Wybór modułów dodatkowych
• Możesz wskazać do 5 przedmiotów z innych specjalności, które zrealizujesz w trybie asynchronicznym (na podstawie nagrań wideo).
• Moduły dodatkowe są zaliczane na podstawie CBT (Computer Based Test) – testów i ćwiczeń w formie online.
• To właśnie one kształtują Twój profil rozszerzony – indywidualny zestaw umiejętności dopasowany do Twoich celów zawodowych. - Realizacja zajęć
• W trybie stacjonarnym lub hybrydowym uczestniczysz w zajęciach swojej specjalności głównej.
• Wybrane moduły dodatkowe zaliczasz elastycznie, we własnym tempie – online, asynchronicznie, na podstawie materiałów nagranych i CBT. - Projekt dyplomowy
• Temat projektu możesz wybrać tak, aby łączył wiedzę z głównej specjalności i wybranych rozszerzeń.
• Dzięki temu praca końcowa odzwierciedla Twoją spersonalizowaną ścieżkę kompetencji. - Dyplom i certyfikaty
• Na dyplomie znajdzie się nazwa Twojej specjalności głównej oraz adnotacja o rozszerzeniu (np. „Cloud Computing z rozszerzeniem Cybersecurity Cloud Specialist”).
• Otrzymasz także certyfikaty branżowe wynikające z udziału w programach partnerskich (np. ESSA, ARISA, AI Skills, AWS Academy).
• Do dyplomu dołączony będzie pełny wykaz wszystkich przedmiotów, które zrealizowałeś.
Dlaczego FlexTech to przewaga na rynku pracy?
Dzięki tej procedurze Twój dyplom nie jest szablonowy – ale unikalny i spersonalizowany. To Ty decydujesz, jakie dodatkowe kompetencje zdobędziesz i które z nich chcesz mieć oficjalnie potwierdzone w dokumentach.
Informacje
podyplomowe@wwsi.edu.pl, tel.: 22 489 64 00/52
Opłaty i rekrutacja
Rekrutacja krok po kroku, Płatności
Kierownik studiów
dr inż. Paweł Figat, e-mail: pfigat@ms.wwsi.edu.pl
Spotkanie organizacyjne
18 października (sobota) (stacjonarnie i online), godz. 18.00
Organizacja studiów:
Pierwszy i ostatni zjazd w każdym semestrze oraz spotkanie organizacyjne odbywają się w trybie hybrydowym (stacjonarnie i online)
Uwaga: Studenci we wszystkich zajęciach mogą uczestniczyć online

Terminy zjazdów w pierwszym i drugim semestrze roku akademickiego 2025/2026:
lp. | sobota | niedziela | |
---|---|---|---|
Spotkanie organizacyjne | 18.10.2025 godz. 18.00 | ||
zjazd 1 | 25.10.2025 | 26.10.2025 | Stacjonarnie |
zjazd 2 | 08.11.2025 | 09.11.2025 | |
zjazd 3 | 22.11.2025 | 23.11.2025 | |
zjazd 4 | 06.12.2025 | 07.12.2025 | |
zjazd 5 | 20.12.2025 | 21.12.2025 | |
zjazd 6 | 10.01.2026 | 11.01.2026 | |
zjazd 7 | 17.01.2025 | 18.01.2025 | |
zjazd 8 | 31.01.2026 | 01.02.2026 | |
zjazd 9 | 21.02.2026 | 22.02.2026 | Stacjonarnie |
zjazd 10 | 07.03.2026 | 08.03.2026 | Stacjonarnie |
zjazd 11 | 21.03.2026 | 22.03.2026 | |
zjazd 12 | 11.04.2026 | 12.04.2026 | |
zjazd 13 | 25.04.2026 | 26.04.2026 | |
zjazd 14 | 16.05.2026 | 17.05.2026 | |
zjazd 15 | 30.05.2026 | 31.05.2026 | |
zjazd 16 | 06.06.2026 | 07.06.2026 | |
zjazd 17 | 20.06.2026 | 21.06.2026 | Stacjonarnie |
zjazd 18 | 27.06.2026 | 28.06.2026 | (zapas) |
Opis przedmiotów
lp. | Nazwa przedmiotu | Krótki opis | Imię i nazwisko wykładowcy | Liczba godzin | Liczba ECTS |
---|---|---|---|---|---|
1. | Podstawy metodyk zwinnych | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami zarządzania projektami w podejściu zwinnym. Omawiane są najpopularniejsze metodyki (SCRUM®, Kanban, DevOps®, SAFe®) oraz rola komunikacji i współpracy w zespołach projektowych. Studenci zdobywają umiejętność organizacji pracy w małych i dużych zespołach, a także poznają narzędzia wspierające zwinne zarządzanie. Dzięki praktycznym ćwiczeniom będą przygotowani do efektywnego uczestniczenia w procesach wytwarzania oprogramowania jako developerzy, liderzy techniczni czy członkowie interdyscyplinarnych zespołów. | Marcin Skrzypek | 20 | 4 |
2. | Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem IDE oraz wsparciem AI | Przedmiot skupia się na budowie nowoczesnych aplikacji przy wykorzystaniu zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE) z aspektami zarządzania Bazami danych relacyjnych i nierelacyjnych oraz narzędzi wspierających programowanie z użyciem AI. Studenci poznają zasady projektowania interfejsów użytkownika. Zostaną również zaprezentowane rozwiązania typu NoCode/LowCode. Omawiane będą także techniki optymalizacji z wykorzystaniem programowania wielowątkowego. Istotnym elementem są ćwiczenia praktyczne, podczas których studenci tworzą aplikacje z pełnym wsparciem generatywnej AI i uczą się efektywnego wykorzystania jej w procesach wytwórczych. | Paweł Figat | 30 | 5 |
3. | Testowanie oprogramowania | Celem przedmiotu jest nabycie praktycznych umiejętności w zakresie testowania oprogramowania. Omawiane są podstawowe rodzaje testów (jednostkowe, integracyjne, systemowe) oraz ich rola w procesie CI/CD. Studenci uczą się projektowania przypadków testowych, implementacji testów jednostkowych z wykorzystaniem popularnych frameworków, a także korzystania z narzędzi automatyzujących proces testowania. Podkreślana jest rola testów w zapewnianiu jakości oraz bezpieczeństwa systemów informatycznych, a także w praktykach DevOps. | Michał Styś | 20 | 3 |
4. | Projektowanie i tworzenie aplikacji z wykorzystaniem wzorców i standardów programistycznych | Przedmiot wprowadza studentów w świat wzorców projektowych, dobrych praktyk programistycznych i standardów stosowanych w nowoczesnym wytwarzaniu oprogramowania. Omawiane są paradygmaty programowania obiektowego i funkcyjnego, wzorce architektoniczne (m.in. MVC, React Component-based architecture z REST API), a także zasady projektowe SOLID, CUPID i GRASP. Studenci uczą się implementacji aplikacji frontendowych z wykorzystaniem wybranych frameworków oraz narzędzi wspierających dokumentowanie i utrzymywanie kodu. Poznają dobre praktyki UI/UX oraz standardy inkluzywności i dostępności (WCAG). | Marcin Panawa | 35 | 6 |
5. | Metody i narzędzia CI & CD w procesach tworzenia oprogramowania | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podejściem DevOps i narzędziami wspierającymi ciągłą integrację (CI) i dostarczanie oprogramowania (CD). Omawiane są technologie konteneryzacji i orkiestracji (Docker, Kubernetes), systemy kontroli wersji (Git), a także narzędzia automatyzacji (Jenkins, GitLab CI/CD). Studenci w ramach warsztatów uczą się tworzenia pipeline’ów CI/CD, zarządzania procesem wdrażania aplikacji oraz skalowania ich . | Michał Styś | 24 | 6 |
6. | Cyberbezpieczeństwo w systemach IT | Przedmiot koncentruje się na zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem systemów informatycznych. Studenci poznają podstawowe zagrożenia (m.in. ataki sieciowe, podatności aplikacji webowych, problemy z autoryzacją i uwierzytelnianiem) oraz metody ich minimalizacji. Omawiane są dobre praktyki bezpieczeństwa w projektowaniu aplikacji, w tym zasady bezpiecznego programowania, zarządzanie danymi wrażliwymi oraz wykorzystanie narzędzi do analizy i monitorowania bezpieczeństwa. Ważnym aspektem jest również rola AI w detekcji i prewencji zagrożeń. | 24 | 2 | |
7. | Integracja oprogramowania z rozwiązaniami AI | Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w aplikacjach fullstack. Omawiane są przykłady integracji z usługami AI dostarczanymi przez dostawców chmurowych oraz frameworki wspierające uczenie maszynowe i generatywne AI. Studenci uczą się implementacji funkcji AI w aplikacjach webowych i mobilnych (np. chaty konwersacyjne, automatyzacja zadań, analiza danych). Przedmiot ma charakter praktyczny – w ramach warsztatów realizowane są mini-projekty integrujące AI w tworzonych aplikacjach. | Paweł Figat | 20 | 2 |
8. | Seminarium dyplomowe (projekt dyplomowy) | Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji i obrony projektu dyplomowego. Zajęcia obejmują konsultacje indywidualne i grupowe, wsparcie w zakresie wyboru technologii, przygotowania dokumentacji projektowej oraz prezentacji wyników. Projekt dyplomowy stanowi podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności – od analizy wymagań, przez implementację systemu, po integrację z usługami chmurowymi i AI. | Paweł Figat | 15 | 2 |