Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki

Fullstack developer

Spotkanie organizacyjne: 18 października (sobota) godz. 18.00, I zjazd: 25-26 października


Opis studiów

Nowoczesny programista musi poruszać się sprawnie zarówno po backendzie, jak i frontendzie. Program obejmuje projektowanie i implementację aplikacji w oparciu o wzorce, metodyki Agile, IDE ze wsparciem AI, testowanie oprogramowania, CI/CD, DevOps (Docker, Kubernetes), cyberbezpieczeństwo i integrację aplikacji z usługami AI (szczegółowe opisy przedmiotów, godziny i punkty ECTS w tabeli poniżej).

Adresaci

Absolwenci studiów informatycznych oraz praktycy programowania, którzy chcą poszerzyć kompetencje w zakresie nowoczesnych technologii fullstack.

Warunki przyjęcia

Wymagane przygotowanie informatyczne na poziomie studiów I stopnia (inżynierskich/licencjackich) lub odpowiadające umiejętności.

Zaliczenie

Projekt dyplomowy

Kompetencje formalne

Dyplom ukończenia studiów podyplomowych.
Certyfikat europejski w ramach projektu Software Skills (https://softwareskills.eu/)

FlexPath

Możesz rozszerzyć Fullstack o moduły z AI – inżynieria ML (Podstawy ML, Generatywna AI) i zostać AI Developer, albo o moduły z Cloud computing (architektura AWS, administracja Azure) i uzyskać profil Cloud Application Engineer.

  • Twoją bazą jest programowanie fullstack – ale Ty wybierasz, czy wzbogacisz je o AI, czy o rozwiązania chmurowe.
  • Każda ścieżka w modelu WWSI FlexPath łączy solidne podstawy z elastycznością – bo to Ty współtworzysz swój dyplom i kompetencje.

Na czym polega możliwość rozszerzenia specjalizacji:

Jak działa procedura FlexTech?
FlexTech to unikalny model kształcenia na studiach podyplomowych WWSI, który pozwala Ci współtworzyć własny program studiów i finalny profil kompetencji.

  1. Wybór specjalności głównej
    • Na etapie rekrutacji wybierasz jedną z 8 głównych specjalności (np. Data Science, Bezpieczeństwo systemów, Fullstack Developer, AI – Aplikacje itp.).
    • To ona stanowi fundament Twojego programu – zestaw obowiązkowych przedmiotów realizowanych przez wszystkich studentów danej specjalności.
  2. Dostęp do katalogu wszystkich modułów
    • Po rozpoczęciu studiów otrzymujesz pełny katalog przedmiotów dostępnych we wszystkich specjalnościach.
    • Dzięki temu możesz zobaczyć, jakie dodatkowe kompetencje możesz zdobyć poza główną ścieżką.
  3. Wybór modułów dodatkowych
    • Możesz wskazać do 5 przedmiotów z innych specjalności, które zrealizujesz w trybie asynchronicznym (na podstawie nagrań wideo).
    • Moduły dodatkowe są zaliczane na podstawie CBT (Computer Based Test) – testów i ćwiczeń w formie online.
    • To właśnie one kształtują Twój profil rozszerzony – indywidualny zestaw umiejętności dopasowany do Twoich celów zawodowych.
  4. Realizacja zajęć
    • W trybie stacjonarnym lub hybrydowym uczestniczysz w zajęciach swojej specjalności głównej.
    • Wybrane moduły dodatkowe zaliczasz elastycznie, we własnym tempie – online, asynchronicznie, na podstawie materiałów nagranych i CBT.
  5. Projekt dyplomowy
    • Temat projektu możesz wybrać tak, aby łączył wiedzę z głównej specjalności i wybranych rozszerzeń.
    • Dzięki temu praca końcowa odzwierciedla Twoją spersonalizowaną ścieżkę kompetencji.
  6. Dyplom i certyfikaty
    • Na dyplomie znajdzie się nazwa Twojej specjalności głównej oraz adnotacja o rozszerzeniu (np. „Cloud Computing z rozszerzeniem Cybersecurity Cloud Specialist”).
    • Otrzymasz także certyfikaty branżowe wynikające z udziału w programach partnerskich (np. ESSA, ARISA, AI Skills, AWS Academy).
    • Do dyplomu dołączony będzie pełny wykaz wszystkich przedmiotów, które zrealizowałeś.

Dlaczego FlexTech to przewaga na rynku pracy?
Dzięki tej procedurze Twój dyplom nie jest szablonowy – ale unikalny i spersonalizowany. To Ty decydujesz, jakie dodatkowe kompetencje zdobędziesz i które z nich chcesz mieć oficjalnie potwierdzone w dokumentach.


Informacje

podyplomowe@wwsi.edu.pltel.: 22 489 64 00/52

Opłaty i rekrutacja

Rekrutacja krok po krokuPłatności

Kierownik studiów

dr inż. Paweł Figat, e-mail: pfigat@ms.wwsi.edu.pl

Spotkanie organizacyjne

18 października (sobota) (stacjonarnie i online), godz. 18.00

Organizacja studiów:

Pierwszy i ostatni zjazd w każdym semestrze oraz spotkanie organizacyjne odbywają się w trybie hybrydowym (stacjonarnie i online)

Uwaga: Studenci we wszystkich zajęciach mogą uczestniczyć online

Terminy zjazdów w pierwszym i drugim semestrze roku akademickiego 2025/2026:

lp.sobotaniedziela
Spotkanie organizacyjne18.10.2025 godz. 18.00
zjazd 125.10.2025 26.10.2025Stacjonarnie
zjazd 208.11.202509.11.2025
zjazd 322.11.202523.11.2025
zjazd 406.12.202507.12.2025
zjazd 520.12.202521.12.2025
zjazd 610.01.202611.01.2026
zjazd 717.01.202518.01.2025
zjazd 831.01.202601.02.2026
zjazd 921.02.202622.02.2026Stacjonarnie
zjazd 1007.03.202608.03.2026Stacjonarnie
zjazd 1121.03.202622.03.2026
zjazd 1211.04.202612.04.2026
zjazd 1325.04.202626.04.2026
zjazd 1416.05.202617.05.2026
zjazd 1530.05.202631.05.2026
zjazd 1606.06.202607.06.2026
zjazd 1720.06.202621.06.2026Stacjonarnie
zjazd 1827.06.202628.06.2026(zapas)

Opis przedmiotów

lp.Nazwa przedmiotuKrótki opisImię i nazwisko wykładowcyLiczba
godzin
Liczba
ECTS
 1.Podstawy metodyk zwinnychCelem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami zarządzania projektami w podejściu zwinnym.
Omawiane są najpopularniejsze metodyki (SCRUM®, Kanban, DevOps®, SAFe®) oraz rola komunikacji i współpracy w zespołach projektowych.
Studenci zdobywają umiejętność organizacji pracy w małych i dużych zespołach, a także poznają narzędzia wspierające zwinne zarządzanie.
Dzięki praktycznym ćwiczeniom będą przygotowani do efektywnego uczestniczenia w procesach wytwarzania oprogramowania jako developerzy, liderzy techniczni czy członkowie interdyscyplinarnych zespołów.
Marcin Skrzypek204
 2.Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem IDE oraz wsparciem AIPrzedmiot skupia się na budowie nowoczesnych aplikacji przy wykorzystaniu zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE) z aspektami zarządzania Bazami danych relacyjnych i nierelacyjnych oraz narzędzi wspierających programowanie z użyciem AI. Studenci poznają zasady projektowania interfejsów użytkownika. Zostaną również zaprezentowane rozwiązania typu NoCode/LowCode. Omawiane będą także techniki optymalizacji z wykorzystaniem programowania wielowątkowego.
Istotnym elementem są ćwiczenia praktyczne, podczas których studenci tworzą aplikacje z pełnym wsparciem generatywnej AI i uczą się
efektywnego wykorzystania jej w procesach wytwórczych.
Paweł Figat305
 3.Testowanie oprogramowaniaCelem przedmiotu jest nabycie praktycznych umiejętności w zakresie testowania oprogramowania.
Omawiane są podstawowe rodzaje testów (jednostkowe, integracyjne, systemowe) oraz ich rola w procesie CI/CD.
Studenci uczą się projektowania przypadków testowych, implementacji testów jednostkowych z wykorzystaniem popularnych frameworków, a także korzystania z narzędzi automatyzujących proces testowania. Podkreślana jest rola testów w zapewnianiu jakości oraz bezpieczeństwa systemów informatycznych, a także w praktykach DevOps.
Michał Styś203
 4.Projektowanie i tworzenie aplikacji z wykorzystaniem wzorców i standardów programistycznychPrzedmiot wprowadza studentów w świat wzorców projektowych, dobrych praktyk programistycznych i standardów stosowanych w nowoczesnym wytwarzaniu oprogramowania. Omawiane są paradygmaty programowania obiektowego i funkcyjnego, wzorce architektoniczne (m.in. MVC, React Component-based architecture z REST API), a także zasady projektowe SOLID, CUPID i GRASP. Studenci uczą się implementacji aplikacji frontendowych z wykorzystaniem wybranych frameworków oraz narzędzi wspierających dokumentowanie i utrzymywanie kodu.
Poznają dobre praktyki UI/UX oraz standardy inkluzywności i dostępności (WCAG).
Marcin Panawa356
 5.Metody i narzędzia CI & CD w procesach tworzenia oprogramowaniaCelem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podejściem DevOps i narzędziami wspierającymi ciągłą integrację (CI) i dostarczanie oprogramowania (CD). Omawiane są technologie konteneryzacji i orkiestracji (Docker, Kubernetes), systemy kontroli wersji (Git), a także narzędzia automatyzacji (Jenkins, GitLab CI/CD). Studenci w ramach warsztatów uczą się tworzenia pipeline’ów CI/CD, zarządzania procesem
wdrażania aplikacji oraz skalowania ich .
Michał Styś246
 6.Cyberbezpieczeństwo w systemach ITPrzedmiot koncentruje się na zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem systemów informatycznych. Studenci poznają podstawowe zagrożenia
(m.in. ataki sieciowe, podatności aplikacji webowych, problemy z autoryzacją i uwierzytelnianiem) oraz metody ich minimalizacji.
Omawiane są dobre praktyki bezpieczeństwa w projektowaniu aplikacji, w tym zasady bezpiecznego programowania, zarządzanie danymi wrażliwymi oraz wykorzystanie narzędzi do analizy i monitorowania bezpieczeństwa. Ważnym aspektem jest również rola AI w detekcji i prewencji zagrożeń.
242
 7.Integracja oprogramowania z rozwiązaniami AICelem przedmiotu jest przygotowanie studentów do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w aplikacjach fullstack.
Omawiane są przykłady integracji z usługami AI dostarczanymi przez dostawców chmurowych oraz frameworki wspierające uczenie maszynowe i generatywne AI. Studenci uczą się implementacji funkcji AI w aplikacjach webowych i mobilnych (np. chaty konwersacyjne, automatyzacja zadań, analiza danych).
Przedmiot ma charakter praktyczny – w ramach warsztatów realizowane są mini-projekty integrujące AI w tworzonych aplikacjach.
Paweł Figat202
8. Seminarium dyplomowe (projekt dyplomowy)Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji i obrony projektu dyplomowego. Zajęcia obejmują konsultacje indywidualne i grupowe,
wsparcie w zakresie wyboru technologii, przygotowania dokumentacji projektowej oraz prezentacji wyników. Projekt dyplomowy stanowi podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności – od analizy wymagań, przez implementację systemu, po integrację z usługami chmurowymi i AI.
Paweł Figat152