Spotkanie organizacyjne: 18 października (sobota), godz. 8:30, I zjazd: 25-26 października
Opis studiów
Złożone projekty wymagają nowoczesnych metodyk, skutecznych narzędzi cyfrowych i sprawnego przywództwa. Program obejmuje zarówno tradycyjne podejścia (PMBOK, PRINCE2, ITIL), jak i zwinne frameworki (Agile, Scrum, Kanban). Uczestnicy poznają metody ewaluacji i walidacji, zarządzania ryzykiem i finansami, narzędzia cyfrowe oraz systemy AI wspierające raportowanie i automatyzację procesów (szczegółowe opisy przedmiotów, godziny i punkty ECTS w tabeli poniżej).
Adresaci
Obecni i przyszli kierownicy projektów IT, Scrum Masterzy, Product Ownerzy, liderzy zespołów, konsultanci wdrożeniowi, menedżerowie oraz osoby z biznesu chcące skutecznie prowadzić projekty cyfrowe.
Warunki przyjęcia
Absolwenci dowolnych studiów wyższych I lub II stopnia. Nie są wymagane wcześniejsze kompetencje informatyczne.
Zaliczenie
Projekt dyplomowy
Kompetencje formalne
Dyplom ukończenia studiów podyplomowych.
FlexPath
Możesz rozszerzyć Zarządzanie projektami o moduły z AI – aplikacje (Generatywna AI, inteligentne systemy) i uzyskać profil AI Project Manager, albo o moduły z Cloud computing (AWS Architecting, wdrażanie chmury) i zostać Cloud Transformation Leader.
- Twoją bazą jest zarządzanie projektami – ale to Ty decydujesz, czy dodasz do tego AI, czy chmurę.
- Każda ścieżka w modelu WWSI FlexPath łączy solidne podstawy z elastycznością, bo to Ty współtworzysz swój dyplom i kompetencje.
Na czym polega możliwość rozszerzenia specjalizacji:
Jak działa procedura FlexTech?
FlexTech to unikalny model kształcenia na studiach podyplomowych WWSI, który pozwala Ci współtworzyć własny program studiów i finalny profil kompetencji.
- Wybór specjalności głównej
• Na etapie rekrutacji wybierasz jedną z 8 głównych specjalności (np. Data Science, Bezpieczeństwo systemów, Fullstack Developer, AI – Aplikacje itp.).
• To ona stanowi fundament Twojego programu – zestaw obowiązkowych przedmiotów realizowanych przez wszystkich studentów danej specjalności. - Dostęp do katalogu wszystkich modułów
• Po rozpoczęciu studiów otrzymujesz pełny katalog przedmiotów dostępnych we wszystkich specjalnościach.
• Dzięki temu możesz zobaczyć, jakie dodatkowe kompetencje możesz zdobyć poza główną ścieżką. - Wybór modułów dodatkowych
• Możesz wskazać do 5 przedmiotów z innych specjalności, które zrealizujesz w trybie asynchronicznym (na podstawie nagrań wideo).
• Moduły dodatkowe są zaliczane na podstawie CBT (Computer Based Test) – testów i ćwiczeń w formie online.
• To właśnie one kształtują Twój profil rozszerzony – indywidualny zestaw umiejętności dopasowany do Twoich celów zawodowych. - Realizacja zajęć
• W trybie stacjonarnym lub hybrydowym uczestniczysz w zajęciach swojej specjalności głównej.
• Wybrane moduły dodatkowe zaliczasz elastycznie, we własnym tempie – online, asynchronicznie, na podstawie materiałów nagranych i CBT. - Projekt dyplomowy
• Temat projektu możesz wybrać tak, aby łączył wiedzę z głównej specjalności i wybranych rozszerzeń.
• Dzięki temu praca końcowa odzwierciedla Twoją spersonalizowaną ścieżkę kompetencji. - Dyplom i certyfikaty
• Na dyplomie znajdzie się nazwa Twojej specjalności głównej oraz adnotacja o rozszerzeniu (np. „Cloud Computing z rozszerzeniem Cybersecurity Cloud Specialist”).
• Otrzymasz także certyfikaty branżowe wynikające z udziału w programach partnerskich (np. ESSA, ARISA, AI Skills, AWS Academy).
• Do dyplomu dołączony będzie pełny wykaz wszystkich przedmiotów, które zrealizowałeś.
Dlaczego FlexTech to przewaga na rynku pracy?
Dzięki tej procedurze Twój dyplom nie jest szablonowy – ale unikalny i spersonalizowany. To Ty decydujesz, jakie dodatkowe kompetencje zdobędziesz i które z nich chcesz mieć oficjalnie potwierdzone w dokumentach.
Informacje
podyplomowe@wwsi.edu.pl, tel.: 22 489 64 00/52
Opłaty i rekrutacja
Rekrutacja krok po kroku, Płatności
Kierownik studiów
dr inż. Waldemar Łabuda, e-mail: w_labuda@ms.wwsi.edu.pl
Spotkanie organizacyjne
18 października (sobota), godz. 8:30-9:15 (stacjonarnie i online)
Organizacja studiów
Pierwszy i ostatni zjazd w każdym semestrze oraz spotkanie organizacyjne odbywają się w trybie hybrydowym (stacjonarnie i online)
Uwaga: Studenci we wszystkich zajęciach mogą uczestniczyć online
Terminy zjazdów w pierwszym semestrze roku akademickiego 2025/2026:
Terminy zjazdów semestr 1 | |
---|---|
Spotkanie organizacyjne | 18 października 2025 (sobota), godz. 8:30-9:15 |
Zjazd I | 25-26 października 2025, godz. 8:00-16:00 |
Zjazd II | 8-9 listopada 2025, godz. 8:00-16:00 |
Zjazd III | 22-23 listopada 2025, godz. 8:00-16:00 |
Zjazd IV | 6-7 grudnia 2025, godz. 8:00-16:00 |
Zjazd V | 20-21 grudnia 2025, godz. 8:00-16:00 |
Zjazd VI | 10-11 stycznia 2026, godz. 8:00-16:00 |
Zjazd VII | 17-18 stycznia 2026, godz. 8:00-16:00 |
Opis przedmiotów
(190 h, 30 ECTS)
lp. | Nazwa przedmiotu | Krótki opis przedmiotu | Imię i nazwisko wykładowcy | Liczba godzin | Liczba ECTS | Forma zaliczenia |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ewaluacja i walidacja projektów | Przedmiot koncentruje się na metodach oceny skuteczności, jakości i trwałości projektów w różnych fazach ich realizacji. Studenci poznają kryteria ewaluacyjne, narzędzia audytu, sposoby pomiaru wskaźników sukcesu oraz techniki analizy danych projektowych. Ćwiczenia obejmują przygotowanie raportów ewaluacyjnych i analizę studiów przypadku. | 30 | 5 | Raport ewaluacyjny projektu | |
2 | Modele i systemy projektowania | Wprowadzenie do modelowania procesów i cyklu życia projektów oraz integracji procesów projektowych z działaniami organizacji. Omawiane są narzędzia CASE, UML i BPMN oraz ich praktyczne zastosowanie w biznesie i IT. Studenci uczą się projektować i dokumentować rozwiązania, korzystając z systemów wspomagających projektowanie. | 25 | 4 | Projekt dokumentacji modelu | |
3 | Metodyki zarządzania usługami i jakością w IT | Przedmiot obejmuje standardy IT service management (ITIL, ISO 20000/22301) oraz lekkie metodyki (FitSM, YASM). Uczestnicy poznają sposoby projektowania i optymalizacji procesów usługowych, zarządzania ciągłością działania oraz wykorzystania Knowledge-Centered Service (KCS) w organizacjach. Ćwiczenia oparte są na analizie praktycznych wdrożeń ITSM. | 25 | 4 | Test + case study | |
4 | Metodyki zarządzania projektami | Kompleksowy przegląd tradycyjnych i zwinnych podejść do zarządzania projektami (PMBOK, PRINCE2, Agile, Scrum, Kanban). Uczestnicy uczą się stosować odpowiednie metodyki w zależności od charakteru i specyfiki projektu. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i warsztatów, z analizą studiów przypadków oraz symulacjami pracy zespołowej. | 30 | 6 | Analiza porównawcza metod + prezentacja | |
5 | Systemy symulacyjne i eksperckie w projektowaniu | Zajęcia ukazują praktyczne zastosowanie systemów symulacyjnych i eksperckich w projektowaniu i ocenie projektów. Omawiane są modele symulacyjne, ich rola w analizie ryzyk i scenariuszy oraz wykorzystanie elementów sztucznej inteligencji. Studenci realizują miniprojekty z użyciem narzędzi symulacyjnych. | 25 | 4 | Miniprojekt z użyciem narzędzia symulacyjnego | |
6 | Zarządzanie ryzykiem i finansami projektów | Przedmiot łączy metody identyfikacji, oceny i kontroli ryzyk z podstawami budżetowania i finansowania projektów. Uczestnicy uczą się tworzyć macierze ryzyka, plany reakcji oraz stosować analizę kosztów i korzyści (CBA). Omawiane są także praktyczne narzędzia do monitorowania kosztów i ryzyk. | 20 | 3 | Raport ryzyka + kosztorys | |
7 | Narzędzia cyfrowe i AI w zarządzaniu projektami | Praktyczne zajęcia z obsługi narzędzi takich jak MS Project, Jira, Asana, Trello czy Power BI. Uczestnicy uczą się tworzyć harmonogramy, zarządzać zadaniami, przygotowywać dashboardy i raporty statusowe. Omawiane są także nowoczesne zastosowania sztucznej inteligencji w analizie ryzyk i automatyzacji procesów projektowych. | 25 | 3 | Projekt praktyczny – dashboard projektowy | |
8 | Projekt dyplomowy | Zajęcia końcowe, w ramach których uczestnicy przygotowują kompleksowy projekt (w metodyce tradycyjnej lub zwinnej), obejmujący dokumentację, analizę ryzyk, planowanie harmonogramu i prezentację wyników. Projekt realizowany jest w zespołach, a obrona stanowi praktyczny sprawdzian kompetencji projektowych. | 10 | 1 | Projekt dyplomowy (grupowy) |