OFERTA DLA GRUP ZORGANIZOWANYCH/KLAS
Zapraszamy uczniów i nauczycieli na cykl spotkań prezentujących najnowsze trendy w rozwoju technologii informatycznych. Obszary tematyczne: sztuczna inteligencja, inżynieria oprogramowania, data science, bazy danych, sieci, bezpieczeństwo systemów informatycznych, systemy mobilne, technologie internetowe, chmura obliczeniowa, internet rzeczy.
Wykłady w formule 45 minut lub 2 x 45 minut w skondensowany sposób przybliżą zagadnienia z zakresu nowoczesnych technologii, z którymi mamy na co dzień do czynienia i które wpływają na kształt otaczającej nas rzeczywistości. Postarają się odpowiedzieć w możliwie przystępny sposób na pytanie: jak to działa?
Na spotkaniach będzie również czas na rozmowę i zadawanie pytań.
Aby zamówić wybrany wykład dla klasy, należy przesłać formularz zgłoszenia, podając proponowany termin oraz wskazując temat z listy.
Lp. | Prowadzący, tytuł i opis wykładu | Cel wykładu | Formularz |
---|---|---|---|
1. | Andrzej Ptasznik 1 Python – od funkcji liniowej do sieci neuronowej (2 x 45 min.) Opis wykładu: W trakcie spotkania wprowadzimy uczniów w fascynujący świat sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, zaczynając od podstaw matematycznych funkcji liniowych, aż po zrozumienie, czym są sieci neuronowe. Wykład będzie łączył teorię z praktyką, prezentując przykłady w języku Python, które pomogą zrozumieć, jak komputery uczą się na podstawie danych. | • Przedstawienie podstawowych pojęć związanych z funkcjami liniowymi i ich znaczeniem w uczeniu maszynowym. • Wprowadzenie do języka Python jako narzędzia do analizy danych i budowy modeli. • Wyjaśnienie, czym są sieci neuronowe i jak działają na podstawowym poziomie. • Zaprezentowanie prostych przykładów implementacji modeli w Pythonie. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
2. | Andrzej Ptasznik Jak polubić sztuczną inteligencję (2 x 45 min.) Opis wykładu: Spotkanie przybliży uczniom fascynujący świat sztucznej inteligencji (SI) w sposób przystępny i angażujący. Podczas wykładu omówimy, czym jest SI, jakie ma zastosowania w codziennym życiu oraz jak można rozpocząć przygodę z programowaniem i uczeniem maszynowym, korzystając z języka Python. Przedstawimy również praktyczne przykłady prostych programów w Pythonie, które pomogą zrozumieć podstawowe koncepcje stojące za sztuczną inteligencją. | • Przybliżenie pojęcia sztucznej inteligencji i jej znaczenia we współczesnym świecie. • Zrozumienie podstawowych koncepcji uczenia maszynowego. • Zachęcenie uczniów do zainteresowania się tematyką SI i programowania. • Przedstawienie prostych przykładów w Pythonie ilustrujących działanie algorytmów SI. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
3. | Andrzej Ptasznik Dlaczego Python jest modny i jak najlepiej go zrozumieć (2 x 45 min.) Opis wykładu: W trakcie spotkania dowiesz się, dlaczego Python stał się jednym z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Poznasz jego zastosowania w różnych dziedzinach, od tworzenia stron internetowych, przez analizę danych, aż po sztuczną inteligencję. Wykład będzie połączeniem teorii z praktyką – wspólnie napiszemy proste programy w Pythonie, które pomogą Ci zrozumieć podstawowe koncepcje tego języka. | • Zrozumienie, dlaczego Python jest tak popularny i w jakich dziedzinach znajduje zastosowanie. • Poznanie podstaw składni i struktury języka Python. • Napisanie prostych programów w Pythonie. • Zachęcenie do dalszej nauki programowania. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
4. | Dariusz Chaładyniak 2 Adresowanie komputerów we współczesnych sieciach teleinformatycznych (2 x 45 min.) – Wprowadzenie do adresacji IP, – Adresowanie fizyczne i logiczne, – Rodzaje transmisji IP, – Charakterystyka protokołu IPv4, – Adresowanie klasowe, adresowanie bezklasowe, – Podział sieci na podsieci, – Charakterystyka protokołu IPv6 | Uczestnik wykładu dowie się, na czym polega adresowanie fizyczne i logiczne urządzeń sieciowych, jakie są możliwe transmisje w sieciach teleinformatycznych, pozna schemat adresowania IPv4 i IPv6 oraz zapozna się z podziałem sieci na podsieci za pomocą masek. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
5. | Michał Sitek 3 Zbuduj własną aplikację z chatbotem (2 x 45 min.) – Integracja z zewnętrzną usługą (komunikacja z Open AI za pomocą semantycznego jądra) – Konfiguracja modelu – Podstawy prompt engineeringu – Stworzenie prostego interfejsu graficznego aplikacji internetowej z wykorzystaniem Blazor Web App – Podstawy tworzenia aplikacji internetowych – Tworzenie interaktywnego formularza – Interakcja z GPT poprzez formularz – Obsługa zdarzeń formularza – Wyświetlanie odpowiedzi modelu w “dymku” konwersacji | Świat zawirował na punkcie sztucznej inteligencji. Coraz więcej aplikacji internetowych wykorzystuje rozwiązania AI. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się, jak napisać aplikację internetową, która zintegruje istniejące rozwiązania firmy OpenAI. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
6. | Andrzej Kuska 4 Jak dane rządzą światem – czyli wprowadzenie do SQL i baz danych (2 x 45 min.) Opis wykładu: Podczas spotkania uczniowie odkryją, jak ważną rolę odgrywają dane w dzisiejszym świecie i jak każda nasza aktywność generuje informacje, które są gromadzone, przetwarzane i analizowane. Dowiemy się, czym są bazy danych, jak działa SQL – język, który umożliwia komunikację z danymi, oraz w jaki sposób dane wspierają rozwój sztucznej inteligencji. | • Zrozumienie, czym są dane i dlaczego są tak ważne we współczesnym świecie • Wprowadzenie do pojęcia baz danych oraz podstawowych operacji w SQL • Przedstawienie realnych zastosowań SQL w różnych branżach • Pokazanie, jak dane są fundamentem dla AI i nowoczesnych technologii | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
7. | Dariusz Pałka 5 Internet rzeczy (1 x 45 min.) Podczas spotkania uczniowie: – Dowiedzą się, czym jest internet rzeczy – Zobaczą przykłady zastosowań – Poznają programowanie urządzeń internetu rzeczy | Przybliżenie informacji o tym, czy jest internet rzeczy – jak urządzenia połączone w sieci i komunikujące się ze sobą mogą tworzyć inteligentne otoczenie wyręczające człowieka w wielu codziennych czynnościach. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
8. | Dariusz Pałka Chmura obliczeniowa AWS (1 x 45 min.) Podczas spotkania uczniowie: – Dowiedzą się, czym jest chmura obliczeniowa – Poznają infrastrukturę globalną chmury obliczeniowej – Poznają zasadnicze usługi chmury obliczeniowej | Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z chmurą obliczeniową, przybliżenie sposobu jej działania oraz możliwości jej wykorzystania. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
9. | Małgorzata Mirgos 6 Grafika komputerowa – zastosowanie Podczas spotkania uczniowie: – Dowiedzą się, czym jest grafika rastrowa i wektorowa, – Poznają różnice i zastosowania grafiki rastrowej i wektorowej w praktyce, – Poznają oprogramowanie do wykonywania grafiki komputerowej, – Dowiedzą się, jak sztuczna inteligencja wpływa na projektowanie graficzne. – Dowiedzą się, na czym polega projektowanie graficzne – Zobaczą przykłady różnych kompozycji m.in. projekty stworzone na zasadzie złotego podziału, kompozycje typograficzne | Wyjaśnienie podstaw zastosowania grafiki rastrowej i wektorowej w praktyce oraz zmian w tej dziedzinie spowodowanych rozwojem sztucznej inteligencji. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
Wykłady można zorganizować:
- w siedzibie WWSI (Warszawa, ul. Lewartowskiego 17) dla grupy co najmniej 25 osób;
- w szkole (oferta dla szkół z Warszawy i okolic dla grupy co najmniej 40-50 osób);
- online (w uzgodnionym terminie dla grupy co najmniej 25 osób).
Zgłoszenie należy przesłać na dwa tygodnie przed planowanym terminem spotkania.
Każdy uczestnik wykładu może otrzymać certyfikat – w tym celu należy wypełnić formularz dostępny w zakładce: Zaświadczenia i certyfikaty.
Noty o prowadzących wykłady:
- mgr inż. Andrzej Ptasznik – chemik, fizyk i wreszcie informatyk. Od 22 lat wykładowca WWSI. Wykładał między innymi bazy danych, podstawy programowania, języki i paradygmaty programowania, wykorzystanie języków R i Python w analizie danych, uczenie maszynowe. Autor i współautor wielu systemów informatycznych od systemu wspomagania synoptyka Cumulus, poprzez system obsługi firmy kolportażowej Jardes, system weryfikacji kontrahentów G2I oraz system obsługi projektów unijnych Ecorys. Aktualnie specjalizuje się w zagadnieniach uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
Więcej: LinkedIn ↩︎ - dr inż. Dariusz Chaładyniak – wykładowca akademicki Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki od 2001 roku oraz Wojskowej Akademii Technicznej od 1992 roku. Posiada m.in.: umiejętność projektowania, administrowania i zarządzania sieciami teleinformatycznymi oraz wdrażania w nich mechanizmów bezpieczeństwa. Od 2005 roku posiada uprawnienia Instruktora Akademii Cisco CNA w zakresie specjalistycznych szkoleń z systemów i sieci teleinformatycznych.
Prowadzi zajęcia z przedmiotów takich jak: architektura systemów komputerowych, technologie sieciowe, architektura systemów i sieci teleinformatycznych, bezpieczeństwo systemów teleinformatycznych, cyberbezpieczeństwo systemów informatycznych, wykrywanie i analiza zagrożeń w sieci Internet, zaawansowane systemy ochrony informacji. Kierował oraz brał udział w kilku projektach dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Wyróżniony m.in.: dyplomem uznania WWSI, odznaką i tytułem Zasłużonego Sportowca WAT, odznaką i tytułem Zasłużonego Nauczyciela Akademickiego WAT, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, nagrodą „Best Practices in Education 2013” przyznaną przez Informatics Europe.
Więcej: LinkedIn ↩︎ - inż. Michał Sitek – pracuje w sektorze bankowym na Wyspach Brytyjskich na stanowisku Senior Software Engineer. Wieloletni specjalista od technologii internetowych, a najswobodniej czuje się w środowisku .NET. Wykładowca z pasją dzielenia się wiedzą z kolejnym pokoleniem programistów.
Więcej: LinkedIn ↩︎ - mgr inż. Andrzej Kuska – absolwent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki. Specjalizuje się w programowaniu i projektowaniu rozwiązań IT, integracji systemów oraz zarządzaniu i optymalizacji baz danych. Od ponad 10 lat związany z branżą IT, obecnie pracuje jako Programista Ekspert Systemów Wewnętrznych w firmie Symfonia, gdzie rozwija i zarządza wewnętrznymi rozwiązaniami IT, integruje systemy CRM oraz automatyzuje procesy biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w programowaniu w językach C#, T-SQL, ASP.NET oraz w pracy z bazami danych w technologii Microsoft SQL Server. Swoje kompetencje doskonalił podczas licznych szkoleń, m.in. z zakresu systemów ERP, rozwoju na platformie Salesforce oraz administracji bazami danych Microsoft SQL Server.
Więcej: LinkedIn ↩︎ - dr inż. Dariusz Pałka – wykładowca WWSi, powadzi zajęcia dotyczące bezpieczeństwa systemów informacyjnych, bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz cyberbezpieczeństwa. Zainteresowania z zakresu chmury obliczeniowej przyczyniły się od badania środowisk chmurowych Microsoft Azure oraz Amazon Web Services. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach związanych z projektowaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych oraz trzyletnie doświadczenie w pracy przy projektowaniu standardów i architektury cyberbezpieczeństwa w operatorze kluczowych usług RP. Ukończył szereg informatycznych szkoleń specjalistycznych, w tym szkoleń z zrządzania usługami chmurowymi, a także studia Executive Master Business Administration w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz usług cyfrowych. Posiada certyfikat AWS Solutions Architect Associate – Practice (SAA-P01).
Więcej: LinkedIn ↩︎ - mgr Małgorzata Mirgos – grafik komputerowy oraz projektant UX/UI. Wykładowca WWSI. Entuzjastka nowych technologii w życiu codziennym. W swoich projektach kładzie nacisk na przydatność i użyteczność oraz zrozumienie ludzkich potrzeb. Po godzinach komponuje piosenki i tworzy do nich animacje.
Więcej: www.mirgostudio.pl ↩︎