Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki

Młodzieżowa Akademia IT

Szkolenia dla uczniów i nauczycieli na rok akademicki 2023/2024

Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki w ramach realizacji trzeciej misji uczelni prowadzi otwartą edukację z zakresu szeroko rozumianej informatyki dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Zajęcia w formie warsztatów, kursów, otwartych wykładów prowadzone są przez wykładowców WWSI, trenerów z zaprzyjaźnionych firm branży IT.

Nowa inicjatywa uczelni MŁODZIEŻOWA AKADEMIA IT oferuje szeroki wybór kursów i wykładów zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.

Oferta dla młodzieży

INFONALIA – nowe trendy w IT (otwarte wykłady dla szkół)

Zapraszamy uczniów i nauczycieli na cykl wykładów prezentujących najnowsze trendy w rozwoju technologii informatycznych. Obszary tematyczne: sztuczna inteligencja, inżynieria oprogramowania, data science, bazy danych, sieci, bezpieczeństwo systemów informatycznych, systemy mobilne, technologie internetowe, chmura obliczeniowa, internet rzeczy.

Wykłady realizowane są on line (platforma Teams). Aby wziąć udział wystarczy zapisać się przez formularz zgłoszenia dostępny przy każdym wykładzie. Osoby, które zgłoszą chęć udziału otrzymają link do spotkania na dzień przed terminem wykładu.

Harmonogram wykładów.

Szczególnej uwadze polecamy cykl wykładów w języku angielskim na temat sztucznej inteligencji, które poprowadzi wykładowca WWSI Andrew Tuson:

Understanding the AI Transformation (4 sessions)

  1. How to Understand Generative AI
  2. AI and Business Success
  3. AI Skills and Career Success
  4. AI and Security

Terminy wykładów w zakładce.

Termin realizacji: luty-maj 2024.


Otwarte obrony prac dyplomowych w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki LIVE.

Otwarte obrony prac dyplomowych to możliwość uczestniczenia „na żywo” w obronach prac dyplomowych magisterskich i inżynierskich. Tak jak matura jest egzaminem podsumowującym kształcenie na etapie szkoły średniej, obrony prac dyplomowych to finalny egzamin na studiach, na podstawie którego studenci stają się absolwentami uzyskując tytuł zawodowy inżyniera lub magistra. W ramach otwartych obron prac dyplomowych najlepsi absolwenci prezentują „na żywo” swoje prace.

Harmonogram wykładów będziemy podawać na bieżąco.


Bootcampy akademickie dla uczniów zainteresowanych informatyką

Zapraszamy uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy są zainteresowani w przyszłości wyborem kierunku studiów informatyka do udziału w bootcampach akademickich.
Ofertę kierujemy w szczególności do uczniów, którzy będą zdawać maturę w maju 2024 lub 2025, ale już teraz chcieliby spróbować swoich sił na studiach i sprawdzić, jak wygląda studiowanie na kierunku informatyka.

Rekrutacja na bootcamp została zakończona.
Architektura systemów komputerowych (36 godz.) – prowadzący Dariusz Chaładyniak

We współczesnym świecie niemal każdy człowiek wykorzystuje komputer do nauki, do pracy czy też zabawy. Wiedza jak zbudowany jest i jak działa komputer interesuje prawie wszystkich ludzi, a szczególnie studenta informatyki. Przedmiot Architektura systemów komputerowych odpowiada na powyższe pytania.
W ramach wykładów zostaną wyjaśnione zagadnienia dotyczące:

  • wybranych rozwiązań mechanicznych maszyn liczących i komputerów elektronicznych,
  • systemów liczbowych (dwójkowych, ósemkowych, szesnastkowych) i ich konwersji na system dziesiętny i odwrotnie,
  • arytmetyki w komputerowych systemach liczbowych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie),
  • wybranych kodów informacyjnych (Braille’a, Morse’a, ASCII, Unicode, BCD, Graya, kody kreskowe i QR),
  • algebry Boole’a i logiki cyfrowej (zależności algebry Boole’a, bramki logiczne, tabele stanów),
  • architektury procesorów (CISC, RISC, ZISC, OISC, MISC), pamięci (RAM, ROM, flash) oraz systemów wejścia-wyjścia,
  • podstaw programowania w języku niskopoziomowym Asembler (rejestry, mnemoniki, operandy),
  • przetwarzania równoległego i rozproszonego oraz zastosowania w nich klastrów komputerowych i superkomputerów,
  • przyszłości komputerów (nonotechnologia, komputery laserowe, komputery kwantowe, komputery biologiczne).

W ramach ćwiczeń rozwiązywane są zadania polegające na przeliczaniu pomiędzy komputerowymi systemami liczbowymi, wykonywane są podstawowe operacje arytmetyczne w systemie dwójkowym, ósemkowym i szesnastkowym, wyliczane są wartości w kodach BCD i Graya, powstają rysunki bramek logicznych i odpowiadające im tabele stanów, a także analizie zostają poddane proste programy w języku Asembler.


Język programowania Python (18 godz.) – prowadzący Andrzej Ptasznik

Język Python przeżywa okres świetności i stał się jednym z najczęściej wykorzystywanych języków programowania na świecie. Sukces zapewniły mu doskonałe pakiety wykorzystywane przy realizowaniu zadań związanych z zaawansowaną analizą danych, uczeniem maszynowym i sieciami neuronowymi. Przedmiot jest ukierunkowany na podstawy języka, elementy budowania aplikacji okienkowych oraz wybrane zagadnienia analizy i wizualizacji danych.

W trakcie zajęć omawiane i podpierane przykładami będą następujące zagadnienia:

  • konfigurowanie różnych środowisk do pracy z językiem Python
  • używanie zmiennych i sprawdzanie ich typów
  • wykorzystywanie złożonych typów danych
  • stosowanie instrukcji warunkowych i iteracyjnych (pętle)
  • obsługiwanie plików i wyjątków
  • definiowanie klas i wykorzystywanie obiektów
  • definiowanie funkcji i ich zastosowanie
  • zasady tworzenia wizualizacji danych z pakietem matplotlib
  • podstawy przetwarzania danych z pakietem pandas
  • tworzenie aplikacji okienkowych z pakietem tkinter


Informatyka niejedno ma imię – poznaj ścieżki kariery zawodowej w branży IT

Spotkania z wykładowcami – praktykami oraz pracującymi w IT studentami WWSI poświęcone prezentacji różnych specjalizacji informatycznych. Celem spotkań jest przedstawienie syntezy danej specjalizacji, umiejętności i wiedzy potrzebnych do pracy zawodowej w danej specjalności, zdobywanych w trakcie studiów w WWSI, oraz możliwych ścieżek kariery zawodowej a także aktualnej wysokości wynagrodzeń. Zagadnienia przedstawiane z perspektywy nauczycieli akademickich pracujących jednocześnie w branży IT gwarantują praktyczne, „rynkowe” zaprezentowanie tematu. Udział w spotkaniach  pracujących w zawodzie studentów WWSI to spojrzenie na tematykę z perspektywy młodych osób, które kończąc studia, jednocześnie stawiają pierwsze kroki w branży IT.

Spotkania adresowane do młodzieży szkół średnich (szczególnie klas maturalnych), mogą być pomocnym źródłem preorientacji zawodowej, ułatwiającym podjęcie decyzji o wyborze przyszłego kierunku studiów i ścieżki kariery zawodowej. Adresatami spotkań są także nauczyciele informatyki oraz doradcy zawodowi.

W cyklu zostaną przedstawione specjalizacje oraz role zawodowe z nimi związane prowadzone na studiach I stopnia (inżynierskich):

INŻYNIERIA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI,

INŻYNIERIA INTERNETU,

INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA,

INŻYNIERIA BAZ DANYCH,

INŻYNIERIA SIECI TELEINFORMATYCZNYCH,

INŻYNIERIA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH DATA SCIENCE,    

INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH,

INŻYNIERIA APLIKACJI I SYSTEMÓW MOBILNYCH.

Czas jednego wykładu: 60 min. Tryb: hybrydowy/stacjonarny/online.

Harmonogram wykładów podamy w styczniu 2024.

Termin realizacji: luty 2024 – kwiecień 2024


Kursy dla nauczycieli

Młodzieżowa Akademia IT zaprasza na kursy nauczycieli przedmiotów informatycznych oraz przedmiotów zawodowych w szkołach ponadpodstawowych.

Aktualnie prowadzimy rekrutację na kursy:

Programowanie w języku SQL 
Przetwarzanie i wizualizacja w języku Python
Programowanie w języku JavaScript

Pełna oferta kursów zaplanowanych na bieżący rok akademicki zostanie podana w styczniu 2024.