OFERTA DLA GRUP ZORGANIZOWANYCH/KLAS
Zapraszamy uczniów i nauczycieli na cykl spotkań prezentujących najnowsze trendy w rozwoju technologii informatycznych. Obszary tematyczne: sztuczna inteligencja, inżynieria oprogramowania, data science, bazy danych, sieci, bezpieczeństwo systemów informatycznych, systemy mobilne, technologie internetowe, chmura obliczeniowa, internet rzeczy.
Wykłady w formule 45 minut lub 2 x 45 minut w skondensowany sposób przybliżą zagadnienia z zakresu nowoczesnych technologii, z którymi mamy na co dzień do czynienia i które wpływają na kształt otaczającej nas rzeczywistości. Postarają się odpowiedzieć w możliwie przystępny sposób na pytanie: jak to działa?
Na spotkaniach będzie również czas na rozmowę i zadawanie pytań.
Aby zamówić wybrany wykład dla klasy, należy przesłać formularz zgłoszenia, podając proponowany termin oraz wskazując temat z listy.
Lp. | Prowadzący, tytuł i opis wykładu | Cel wykładu | Formularz |
---|---|---|---|
1. | Andrzej Ptasznik 1 Python – od funkcji liniowej do sieci neuronowej (2 x 45 min.) Opis wykładu: W trakcie spotkania wprowadzimy uczniów w fascynujący świat sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, zaczynając od podstaw matematycznych funkcji liniowych, aż po zrozumienie, czym są sieci neuronowe. Wykład będzie łączył teorię z praktyką, prezentując przykłady w języku Python, które pomogą zrozumieć, jak komputery uczą się na podstawie danych. | • Przedstawienie podstawowych pojęć związanych z funkcjami liniowymi i ich znaczeniem w uczeniu maszynowym. • Wprowadzenie do języka Python jako narzędzia do analizy danych i budowy modeli. • Wyjaśnienie, czym są sieci neuronowe i jak działają na podstawowym poziomie. • Zaprezentowanie prostych przykładów implementacji modeli w Pythonie. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
2. | Andrzej Ptasznik Jak polubić sztuczną inteligencję (2 x 45 min.) Opis wykładu: Spotkanie przybliży uczniom fascynujący świat sztucznej inteligencji (SI) w sposób przystępny i angażujący. Podczas wykładu omówimy, czym jest SI, jakie ma zastosowania w codziennym życiu oraz jak można rozpocząć przygodę z programowaniem i uczeniem maszynowym, korzystając z języka Python. Przedstawimy również praktyczne przykłady prostych programów w Pythonie, które pomogą zrozumieć podstawowe koncepcje stojące za sztuczną inteligencją. | • Przybliżenie pojęcia sztucznej inteligencji i jej znaczenia we współczesnym świecie. • Zrozumienie podstawowych koncepcji uczenia maszynowego. • Zachęcenie uczniów do zainteresowania się tematyką SI i programowania. • Przedstawienie prostych przykładów w Pythonie ilustrujących działanie algorytmów SI. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
3. | Andrzej Ptasznik Dlaczego Python jest modny i jak najlepiej go zrozumieć (2 x 45 min.) Opis wykładu: W trakcie spotkania dowiesz się, dlaczego Python stał się jednym z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Poznasz jego zastosowania w różnych dziedzinach, od tworzenia stron internetowych, przez analizę danych, aż po sztuczną inteligencję. Wykład będzie połączeniem teorii z praktyką – wspólnie napiszemy proste programy w Pythonie, które pomogą Ci zrozumieć podstawowe koncepcje tego języka. | • Zrozumienie, dlaczego Python jest tak popularny i w jakich dziedzinach znajduje zastosowanie. • Poznanie podstaw składni i struktury języka Python. • Napisanie prostych programów w Pythonie. • Zachęcenie do dalszej nauki programowania. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
4. | Dariusz Chaładyniak 2 Adresowanie komputerów we współczesnych sieciach teleinformatycznych (2 x 45 min.) – Wprowadzenie do adresacji IP, – Adresowanie fizyczne i logiczne, – Rodzaje transmisji IP, – Charakterystyka protokołu IPv4, – Adresowanie klasowe, adresowanie bezklasowe, – Podział sieci na podsieci, – Charakterystyka protokołu IPv6 | Uczestnik wykładu dowie się, na czym polega adresowanie fizyczne i logiczne urządzeń sieciowych, jakie są możliwe transmisje w sieciach teleinformatycznych, pozna schemat adresowania IPv4 i IPv6 oraz zapozna się z podziałem sieci na podsieci za pomocą masek. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
5. | Michał Sitek 3 Zbuduj własną aplikację z chatbotem (2 x 45 min.) – Integracja z zewnętrzną usługą (komunikacja z Open AI za pomocą semantycznego jądra) – Konfiguracja modelu – Podstawy prompt engineeringu – Stworzenie prostego interfejsu graficznego aplikacji internetowej z wykorzystaniem Blazor Web App – Podstawy tworzenia aplikacji internetowych – Tworzenie interaktywnego formularza – Interakcja z GPT poprzez formularz – Obsługa zdarzeń formularza – Wyświetlanie odpowiedzi modelu w “dymku” konwersacji | Temat sztucznej inteligencji ekscytuje obecnie ludzi na całym świecie. Coraz więcej aplikacji internetowych wykorzystuje rozwiązania AI. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się, jak napisać aplikację internetową, która zintegruje istniejące rozwiązania firmy OpenAI. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
6. | Andrzej Kuska 4 Jak dane rządzą światem – czyli wprowadzenie do SQL i baz danych (2 x 45 min.) Opis wykładu: Podczas spotkania uczniowie odkryją, jak ważną rolę odgrywają dane w dzisiejszym świecie i jak każda nasza aktywność generuje informacje, które są gromadzone, przetwarzane i analizowane. Dowiemy się, czym są bazy danych, jak działa SQL – język, który umożliwia komunikację z danymi, oraz w jaki sposób dane wspierają rozwój sztucznej inteligencji. | • Zrozumienie, czym są dane i dlaczego są tak ważne we współczesnym świecie • Wprowadzenie do pojęcia baz danych oraz podstawowych operacji w SQL • Przedstawienie realnych zastosowań SQL w różnych branżach • Pokazanie, jak dane są fundamentem dla AI i nowoczesnych technologii | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
7. | Dariusz Pałka 5 Internet rzeczy (1 x 45 min.) Podczas spotkania uczniowie: – Dowiedzą się, czym jest internet rzeczy – Zobaczą przykłady zastosowań – Poznają programowanie urządzeń internetu rzeczy | Przybliżenie informacji o tym, czy jest internet rzeczy – jak urządzenia połączone w sieci i komunikujące się ze sobą mogą tworzyć inteligentne otoczenie wyręczające człowieka w wielu codziennych czynnościach. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
8. | Dariusz Pałka Chmura obliczeniowa AWS (1 x 45 min.) Podczas spotkania uczniowie: – Dowiedzą się, czym jest chmura obliczeniowa – Poznają infrastrukturę globalną chmury obliczeniowej – Poznają zasadnicze usługi chmury obliczeniowej | Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z chmurą obliczeniową, przybliżenie sposobu jej działania oraz możliwości jej wykorzystania. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
9. | Małgorzata Mirgos 6 Grafika komputerowa – zastosowanie Podczas spotkania uczniowie: – Dowiedzą się, czym jest grafika rastrowa i wektorowa, – Poznają różnice i zastosowania grafiki rastrowej i wektorowej w praktyce, – Poznają oprogramowanie do wykonywania grafiki komputerowej, – Dowiedzą się, jak sztuczna inteligencja wpływa na projektowanie graficzne. – Dowiedzą się, na czym polega projektowanie graficzne – Zobaczą przykłady różnych kompozycji m.in. projekty stworzone na zasadzie złotego podziału, kompozycje typograficzne | Wyjaśnienie podstaw zastosowania grafiki rastrowej i wektorowej w praktyce oraz zmian w tej dziedzinie spowodowanych rozwojem sztucznej inteligencji. | FORMULARZ ZGŁOSZENIA |
Wykłady można zorganizować:
- w siedzibie WWSI (Warszawa, ul. Lewartowskiego 17) dla grupy co najmniej 25 osób;
- w szkole (oferta dla szkół z Warszawy i okolic dla grupy co najmniej 40-50 osób);
- online (w uzgodnionym terminie dla grupy co najmniej 25 osób).
Zgłoszenie należy przesłać na dwa tygodnie przed planowanym terminem spotkania.
Każdy uczestnik wykładu może otrzymać certyfikat – w tym celu należy wypełnić formularz dostępny w zakładce: Zaświadczenia i certyfikaty.
Noty o prowadzących wykłady:
- mgr inż. Andrzej Ptasznik – chemik, fizyk i wreszcie informatyk. Od 22 lat wykładowca WWSI. Wykładał między innymi bazy danych, podstawy programowania, języki i paradygmaty programowania, wykorzystanie języków R i Python w analizie danych, uczenie maszynowe. Autor i współautor wielu systemów informatycznych od systemu wspomagania synoptyka Cumulus, poprzez system obsługi firmy kolportażowej Jardes, system weryfikacji kontrahentów G2I oraz system obsługi projektów unijnych Ecorys. Aktualnie specjalizuje się w zagadnieniach uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
Więcej: LinkedIn ↩︎ - dr inż. Dariusz Chaładyniak – wykładowca akademicki Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki od 2001 roku oraz Wojskowej Akademii Technicznej od 1992 roku. Posiada m.in.: umiejętność projektowania, administrowania i zarządzania sieciami teleinformatycznymi oraz wdrażania w nich mechanizmów bezpieczeństwa. Od 2005 roku posiada uprawnienia Instruktora Akademii Cisco CNA w zakresie specjalistycznych szkoleń z systemów i sieci teleinformatycznych.
Prowadzi zajęcia z przedmiotów takich jak: architektura systemów komputerowych, technologie sieciowe, architektura systemów i sieci teleinformatycznych, bezpieczeństwo systemów teleinformatycznych, cyberbezpieczeństwo systemów informatycznych, wykrywanie i analiza zagrożeń w sieci Internet, zaawansowane systemy ochrony informacji. Kierował oraz brał udział w kilku projektach dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Wyróżniony m.in.: dyplomem uznania WWSI, odznaką i tytułem Zasłużonego Sportowca WAT, odznaką i tytułem Zasłużonego Nauczyciela Akademickiego WAT, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, nagrodą „Best Practices in Education 2013” przyznaną przez Informatics Europe.
Więcej: LinkedIn ↩︎ - inż. Michał Sitek – pracuje w sektorze bankowym na Wyspach Brytyjskich na stanowisku Senior Software Engineer. Wieloletni specjalista od technologii internetowych, a najswobodniej czuje się w środowisku .NET. Wykładowca z pasją dzielenia się wiedzą z kolejnym pokoleniem programistów.
Więcej: LinkedIn ↩︎ - mgr inż. Andrzej Kuska – absolwent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki. Specjalizuje się w programowaniu i projektowaniu rozwiązań IT, integracji systemów oraz zarządzaniu i optymalizacji baz danych. Od ponad 10 lat związany z branżą IT, obecnie pracuje jako Programista Ekspert Systemów Wewnętrznych w firmie Symfonia, gdzie rozwija i zarządza wewnętrznymi rozwiązaniami IT, integruje systemy CRM oraz automatyzuje procesy biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w programowaniu w językach C#, T-SQL, ASP.NET oraz w pracy z bazami danych w technologii Microsoft SQL Server. Swoje kompetencje doskonalił podczas licznych szkoleń, m.in. z zakresu systemów ERP, rozwoju na platformie Salesforce oraz administracji bazami danych Microsoft SQL Server.
Więcej: LinkedIn ↩︎ - dr inż. Dariusz Pałka – wykładowca WWSi, powadzi zajęcia dotyczące bezpieczeństwa systemów informacyjnych, bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz cyberbezpieczeństwa. Zainteresowania z zakresu chmury obliczeniowej przyczyniły się od badania środowisk chmurowych Microsoft Azure oraz Amazon Web Services. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach związanych z projektowaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych oraz trzyletnie doświadczenie w pracy przy projektowaniu standardów i architektury cyberbezpieczeństwa w operatorze kluczowych usług RP. Ukończył szereg informatycznych szkoleń specjalistycznych, w tym szkoleń z zrządzania usługami chmurowymi, a także studia Executive Master Business Administration w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz usług cyfrowych. Posiada certyfikat AWS Solutions Architect Associate – Practice (SAA-P01).
Więcej: LinkedIn ↩︎ - mgr Małgorzata Mirgos – grafik komputerowy oraz projektant UX/UI. Wykładowca WWSI. Entuzjastka nowych technologii w życiu codziennym. W swoich projektach kładzie nacisk na przydatność i użyteczność oraz zrozumienie ludzkich potrzeb. Po godzinach komponuje piosenki i tworzy do nich animacje.
Więcej: www.mirgostudio.pl ↩︎