W ramach Młodzieżowej Akademii IT zapraszamy uczniów szkół ponadpodstawowych na bezpłatny kurs programowania w języku Python (poziom zaawansowany).
W trakcie szkolenia nauczysz się:
- konfigurować różne środowiska do pracy z językiem Python
- używać zmiennych i sprawdzać ich typ
- wykorzystywać złożone typy danych
- stosować instrukcje warunkowe i iteracyjne (pętle)
- obsługiwać pliki i wyjątki
- definiować klasy i wykorzystywać obiekty
- definiować funkcje i je stosować
- zasad tworzenia wizualizacji danych z pakietem matplotlib
- podstaw przetwarzania danych z pakietem pandas
- tworzenia aplikacji okienkowych z pakietem Tkinter
- rozmieszczać widgety w oknie aplikacji i łączyć funkcje obsługi zdarzeń
Kurs obejmuje:
- 2 godziny lekcyjne – spotkanie organizacyjne w ramach którego konfigurowane będą środowiska pracy
- 28 godzin lekcyjnych szkolenia (14 spotkań po 2 godziny lekcyjne)
- 2 godziny lekcyjne – spotkanie końcowe – podsumowanie szkolenia i test końcowy
Wymagania:
- minimalna znajomość języka programowania
Harmonogram:
Temat | Data | Godzina | |
---|---|---|---|
1 | Wprowadzenie do szkolenia – spotkanie organizacyjne – instalacja i testowanie środowiska Anaconda – instalacja i testowanie środowiska Spider – instalacja i testowanie środowiska IDLE – omówienie zasad prowadzenie szkolenia | 20.02.2023 | 17.00:18.35 |
2 | Zmienne i wbudowane typy danych – zasady tworzenia zmiennych – obiektowy charakter wartości – proste typy danych – złożone typy danych – przykłady wykorzystania metod typów złożonych | 27.02.2023 | 17.00:18.35 |
3 | Konstrukcje sterujące (pętle i instrukcja warunkowa) – prosta instrukcja warunkowa – złożona instrukcja warunkowa – pętla for – pętla while – przykłady stosowania konstrukcji sterujących | 6.03.2023 | 17.00:18.35 |
4 | Podstawowa obsługa plików – operacje otwierania plików tekstowych – atrybuty pliku – metody obsługi plików – przykłady obsługi plików w zadaniach | 13.03.2023 | 17.00:18.35 |
5 | Funkcje w języku Python – definiowanie funkcji – wartości zwracane przez funkcję – parametry funkcji – parametry specjalne funkcji – przykłady definiowania funkcji | 20.03.2023 | 17.00:18.35 |
6 | Obsługa wyjątków w języku Python – blok try – blok except – blok finally – przykładowe programy realizujące obsługę wyjątków | 27.03.2023 | 17.00:18.35 |
7 | Klasy i obiekty w języku Python – wprowadzenie do obiektowości – definiowanie klas – dziedziczenie – atrybuty klasy – metody klasy – składowe statyczne | 3.04.2023 | 17.00:18.35 |
8 | Przetwarzanie i wizualizacja danych – pakiety pandas, numpy i matplotlib cz. 1 – zasady importowania pakietów dodatkowych – tablicowy typ danych (ndarray) – definiowanie okna – konfiguracja wykresu – przetwarzanie danych z pakietem pandas – przykłady wizualizacji danych | 17.04.2023 | 17.00:18.35 |
9 | Przetwarzanie i wizualizacja danych – pakiety pandas, numpy i matplotlib cz. 2 – parametryzacja wizualizacji – podstawy obróbki plików graficznych – konfigurowanie wielu obszarów okna – przykłady złożonych wizualizacji danych | 24.04.2023 | 17.00:18.35 |
10 | Aplikacja okienkowe z pakietem tkinter cz. 1 – wprowadzenie do pakietu tkinter – definiowanie okna głównego programu – podstawowe widgety pakietu tkinter – sposoby lokalizacji i konfiguracji widgetów – przykłady definiowania okna i lokalizowania widgetów | 8.05.2023 | 17.00:18.35 |
11 | Aplikacja okienkowe z pakietem tkinter cz. 2 – walidacja danych wejściowych widgetu Entry – wiązanie funkcji z obsługa zdarzeń – wykorzystanie plików graficznych – przykłady aplikacji okienkowych | 15.05.2023 | 17.00:18.35 |
12 | Aplikacja okienkowe z pakietem tkinter cz. 3 – wiązanie wizualizacji pakietu matplotlib – zarządzanie konfiguracją lokalizacji obiektów – przykłady aplikacji okienkowych | 22.05.2023 | 17.00:18.35 |
13 | Warsztaty – realizacja gry karcianej cz. 1 – definiowanie zasad gry karcianej – planowanie wyglądu aplikacji – planowanie zdarzeń i sposobu ich obsługi – implementacja okna głównego gry | 5.06.2023 | 17.00:18.35 |
14 | Warsztaty – realizacja gry karcianej cz. 2 – implementacja widgetów i metod obsługi zdarzeń – testowanie rozwiązania Warsztaty – realizacja gry karcianej cz. 3 – implementacja i testowanie gotowej gry karcianej – modyfikacje aplikacji – plan rozwoju aplikacji | 12.06.2023 | 17.00:19.25 |
15 | Zakończenie szkolenia – test końcowy | 15.06.2023 | 17.00:19.25 |
Kurs poprowadzi mgr inż. Andrzej Ptasznik – chemik, fizyk i wreszcie informatyk. Od 22 lat wykładowca WWSI. Wykładał między innymi bazy danych, podstawy programowania, języki i paradygmaty programowania, wykorzystanie języków R i Python w analizie danych, uczenie maszynowe. Autor i współautor wielu systemów informatycznych od systemu wspomagania synoptyka Cumulus, poprzez system obsługi firmy kolportażowej Jardes, system weryfikacji kontrahentów G2I oraz system obsługi projektów unijnych Ecorys. Aktualnie specjalizuje się w zagadnieniach uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
Więcej: LinkedIn
Rejestracja na szkolenie:
Szkolenie będzie realizowane w formule zdalnej z wykorzystaniem platformy Teams.
Ze względu na poziom zaawansowania zajęcia będą miały charakter warsztatowy.
Aby wziąć udział w zajęciach, należy wypełnić FORMULARZ ZGŁOSZENIA
Termin przesłania formularza do 14 lutego 2023. REKRUTACJA ZAKOŃCZONA – przekroczony limit miejsc
Osoby, które zostaną zakwalifikowane na kurs, otrzymają potwierdzenie na adres e-mail podany w formularzu, a następnie dane dostępu do spotkań.
Pierwszeństwo udziału w kursie mają osoby, które ukończyły z wynikiem pozytywnym bootcamp na poziomie podstawowym.
Liczba miejsc jest ograniczona. Grupa będzie liczyła do 25 osób.
Certyfikat ukończenia:
Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu otrzymają uczestnicy, którzy wezmą udział w co najmniej 70% spotkań oraz uzyskają pozytywny wynik testu sprawdzającego wiedzę, który zostanie udostępniony na zakończenie szkolenia.
Udział w kursie jest nieodpłatny.
Szczegółowych informacji udziela biuro projektu:
kontakt@uniwersytet-wirtualny.edu.pl
tel. 0 22 489 64 90/93