Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
>>> Strona główna >>> Archiwum wiadomości >>> Zarabianie przez googlowanie

Zarabianie przez googlowanie

2011-09-05 15:44:29

SEM, SEO, PPC, GAP. Znasz te skróty? Zatem należysz do grupy osób, których usługi są obecnie bardzo poszukiwane. Specjalista od marketingu internetowego to nowa i bardzo intratna profesja. Sprawdź, czy możesz nim zostać.

Jeśli nie ma cię w internecie, to nie istniejesz – czy się to komuś podoba, czy nie, w tym powiedzeniu nie ma przesady. To rzeczywistość, z którą po prostu trzeba się pogodzić. Wiedzą o tym nie tylko np. studenci poszukujący pracy i pokazujący się na każdym możliwym portalu społecznościowym, ale także firmy, których istnienie i rozwój zależą w dużej mierze od tego, jak prezentują się w sieci. Nic więc dziwnego, że zarówno małe, jak i większe przedsiębiorstwa robią wiele, by ich strony internetowe, opisy usług lub produktów oraz dotyczące ich komentarze internautów były dobrze widoczne i pozytywnie kojarzone. A jak mają to osiągnąć? Oczywiście poprzez internetową reklamę. – Coraz większa liczba przedsiębiorstw bazuje na klientach pozyskanych online, dlatego reklama w wyszukiwarkach jest dla nich podstawowym kanałem komunikacji z rynkiem. Ponadto w dzisiejszych czasach nie wypada być poza pierwszą dziesiątką w Google – mówi Bartek Rybacki z firmy Sunrise System.

Zwrócenie się firm w stronę reklamy internetowej sprawiło, że pojawiły się nowe dziedziny. Głównie w takich branżach jak IT, informatyka, marketing i zarządzanie. A od pewnego czasu żaden szanujący się biznesmen nie może nie wiedzieć, co oznaczają skróty SEM lub SEO. – SEM to skrót od Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach. SEO to Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron tak, by były przez wyszukiwarki dobrze widziane. Według różnych systemów klasyfikacji SEM jest traktowane bardzo szeroko i wtedy zalicza się do niego SEO plus inne rzeczy, np. reklamę kontekstową na stronach internetowych, lub też wąsko, wtedy to przede wszystkim reklama w wyszukiwarkach, czyli zarządzanie kampaniami opartymi na linkach sponsorowanych – tłumaczy Piotr Zalewski z Google Polska.

– Od 2000 roku można mówić o początkach całej gałęzi SEM, która pojawiła się w USA. Do Polski ów trend dotarł dopiero w 2003 roku, ale bardzo szybko i dynamicznie się rozwijał, a obecnie około 30 procent wydatków firm na reklamę w internecie jest przeznaczane na działania SEM – wyjaśnia Piotr Guziur, założyciel agencji Marketing Online, która jako jedna z pierwszych zajmowała się takimi działaniami na polskim rynku. Guziur przyznaje, że początki wcale nie były łatwe. – Właściwie na każdym spotkaniu musieliśmy tłumaczyć, co my tak naprawdę chcemy sprzedawać i w jaki sposób ma to pomóc w zwiększeniu obrotów firmy. Dzisiaj przedsiębiorcy sami szukają agencji marketingu online – mówi Guziur. To zaś sprawia, że dla specjalistów ds. SEM i SEO, których potocznie nazywa się pozycjonerami, powstaje coraz więcej miejsc pracy.

Co taka osoba robi? Głównie prowadzi tzw. działania wspierające. W praktyce osoba na tym stanowisku zajmuje się przede wszystkim:

  • optymalizacją stron WWW tak, by witryna była odpowiednio odczytywana przez specjalne roboty wyszukiwarek internetowych
  • dbaniem o to, aby strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania
  • analizowaniem ruchu, czyli sprawdzanie skąd, kiedy, w jakim celu oraz jak długo ktoś przebywał na danej witrynie
  • planowaniem, tworzeniem, przeprowadzaniem oraz rozliczaniem kampanii reklamowych w internecie.

Jak w takim razie można zostać specjalistą ds. SEM lub SEO? Tego możesz się dowiedzieć tutaj.

Źródło: fragment artykułu pochodzi ze strony www.dlaczego.com.pl
Autor: Paweł Rusak

Robocik WWSI