Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
>>> Strona główna >>> Archiwum wiadomości >>> Office 2007

Office 2007

Łukasz Bigo w artykule zamieszczonym w PC World Komputer (2007/4) przedstawia Offi-ce 2007. Nowy Office miał swoją premierę w Polsce na początku marca, co spowodowało, że szum wokół Visty przyćmił pojawienie się po czterech latach kolejnej wersji Office’a. Nowa wersja dobrze sprawdza się na komputerach o procesorach dwurdzeniowych.

Nowością w Office 2007 jest zniknięcie klasycznego menu i zastąpienie go interfejsem z wstążkami zawierającymi po kilkadziesiąt ikon, wśród których trudno odnaleźć właściwą. Użytkownicy, którzy opanowali nowy interfejs chwalą go sobie. Dla osób, którym się on nie podoba nie istnieje, niestety, możliwość przełączenia się w tryb klasycznego menu. Dotyczy to Worda, Accessa, PowerPointa i Excela. W pozostałych aplikacjach pakietu pojawia się stary interfejs. W szczątkowej postaci ostało się menu Plik; pojawia się po kliknięciu w logo Office w lewej górnej części ekranu.

Poza tym występują też dwa rodzaje podręcznego menu. Menu dotyczące formatowania „wy-pływa” z tła po zaznaczeniu fragmentu tekstu i dotyczy formatowania. Drugie menu pojawia się, kiedy klikniesz prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu dokumentu. Kombinacje klawiszy nie zmieniły znaczenia.

Najnowsza edycja pakietu Office dostępna jest w Kilku wersjach.

Dla Użytkowników Domowych. Zawiera Worda, Excela, PawerPointa i OneNote. Cena oko-ło 500 zł.

Basic – wersja przeznaczona dla małego biura. Zawiera Worda, Excela i Outlooka. Ta wersja ma być dołączana do nowych komputerów. Cena 720 zł.

Standard – wersja zawierająca Worda, Excela, PowerPointa i Outlooka. Cena ok. 760 zł. W wersji pudełkowej ok. 1800 zł.

Small Business – zawiera, oprócz poprzednio wymienionych, Publishera i Outlooka z Menedżerem Kontaktów. Za 970 zł użytkownik dostaje klucz, którym powinien aktywować wersję testową pobraną z Internetu.

Professional – wersja dla małej firmy zawiera dodatkowo Accessa. Cena ok. 1200.

Enterprise – wersja dla dużych przedsiębiorstw. Przeznaczona dla nabywców licencji zbio-trczych, bez możliwości zakupu w detalu. Zawiera dodatkowo Groove i OneNote.

Ultimate – nazwa sugeruje, że jest idealnym partnerem dla Visty Ultimate. Pakiet obejmuje aplikacje wymieniane wcześniej i dodatkowo Office Communicator. Umożliwia też współpracę z systemami zarządzania treścią. Obsługą praw dostępu do dokumentów za pomocą TPM. Ta wersja Office ma wejść na rynek w drugim kwartale bieżącego roku. W wersji polskiej w drugiej połowie roku 2007.

Warto wiedzieć, że akcja EduAkcja pozwala na zakup wersji Standard za ok. 200 zł, a wersji Professional za 278 zł. Przez studentów, uczniów, nauczycieli i instruktorów.

Reasumując, czy warto myśleć o nowej wersji Microsoft Office’a, czy raczej o Open Office?

Praca w Office 2007 (po opanowaniu nowego interfejsu) jest wygodna i szybka. Użytkownik ma dostęp do dużej liczby szablonów. Copozwala na korzystanie z dobrych wzorców.

Jednak Brytyjska Agencja Komunikacji Edukacyjnej i Technologii (BECTA) wydała oświadczenie, które na pewno nie spodoba się Microsoftowi. Wynika z niego, bowiem, że szkoły nie powinny przechodzić na Windows Vistę i Office 2007. Jest to zalecenie słuszne, ponieważ przechodzenie na nowe wersje pociąga za sobą wzrost zapotrzebowania na moc komputera, a szkoły, nie tylko u nas, mają wiele niezaspokojonych potrzeb i uleganie pokusom stwarzanym przez Microsoft nie służy optymalizowaniu wydatków placówek oświa-towych.

Indywidualni odbiorcy kupujący nowy komputer nie powinni jednak inwestować w Office 2003, a raczej od razu nabyć Microsoft Office 2007.

Na podstawie PC World Komputer - kwiecień 2007 opracowała Magdalena Hornowska. Artykuł zamieszczony 16.04.2007

Robocik WWSI