Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
>>> Strona główna >>> Rekrutacja >>> IT Akademia >>> Service Integration & Management (SIAM®) Foundation

Service Integration & Management (SIAM®) Foundation

SIAM® (Service Integration and Management) czyli Zintegrowane Zarządzanie Usługami to dyscyplina integrującą działania  obszarze zarządzania  usługami  IT,  grupami dostawców oraz ich kosztami w celu zwiększenia sprawności  i skuteczności  obszarów dostarczających usług dla biznesu.  Obejmuje zapewnienie optymalizacji wartości  usług dostarczanych przez dostawców wewnętrznych i firmy zewnętrzne
w ramach  modelu pozwalającego na  elastyczne włączanie nowych dostawców w wyniku pojawiających się potrzeb organizacji.  Definiuje i wprowadza rolę  Integratora Usług odpowiedzialnego  za efektywne funkcjonowanie modelu.

Szkolenie przygotowuje uczestników do zdania egzaminu i uzyskania oficjalnego certyfikatu SIAM® Foundation (EXIN).

Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki zaprasza na dwudniowe szkolenie „SIAM® Foundation”

Metodyka SIAM® opisuje podejście do zintegrowanego zarządzania dostawcami w środowisku  tzw. „multi vendor”. Definiuje role tzw. Integratora Usług w trzech opcjach środowiska dostawców:  wewnętrznego, zewnętrznego oraz „mieszanego”. Obejmuje cykl życia rozwiązania  poprzez zdefiniowanie, wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie. Wykorzystuje elementy praktyk i standardów ITIL®, COBIT®, Agile oraz ISO 20000.

Program obejmuje zagadnienia
Cele szkolenia obejmują:

  1. wprowadzenie do praktyk SIAM
    Uczestnik zapoznaje się z: podstawowymi pojęciami  i zasadami praktyk.
  2. Implementacja w organizacji
    Uczestnik poznaje etapy wdrożenia, zadnia w poszczególnych etapach oraz efekty
  3. Role i odpowiedzialności
    Uczestnik zna i rozumie  znaczenie  poszczególnych ról  oraz realizowane funkcje i zadania
  4. Praktyki SIAM
    Uczestnik poznaje zasady zarządzania  w środowisku wielu zespołów, procesów
  5. Procesy SIAM
    Omówienie procesów z wyszczególnieniem trzech wybranych
  6. Ryzyka i wyzwania
    Omówienie ryzyk związanych z wdrożeniem i utrzymaniem SIAM
  7. SIAM i inne praktyki oraz standardy

Andrzej Bartkowiak - ITIL® Expert, ITIL® Service Manager, ITIL® Practitioner, ISO/IEC 20000 Consultant/Manager. Audytor wiodący systemów zarządzania ISO/ISEC 20000, ISO 27001, ISO 14001. Audytor wewnętrzny Systemu Zarządzania Ciągłością Działania ISO 22301. Certyfikowany Inspektor Ochrony Danych. Od 2011 właściciel B-Option (projekty, audyty, szkolenia, doradztwo IT).   Jest akredytowanym trenerem ITIL® SIAM® VeriSM™ AgileScrum®. Posiada również certyfikaty w zakresie zarządzania Projektami PRINCE2® (Practitioner) oraz Ochrony Danych Osobowch (zgodne z RODO). Osobowość Roku 2011 "Lider Wsparcia" Help Desk Institute Polska. Juror Konkursu HDI Polska "Lider Wsparcia" Współzałożyciel i członek IT Service Management Forum Polska.

Renata Podlewska - Jest akredytowanym trenerem SIAM®/VeriSM™,AgileScrum®. Posiada certyfikaty audytora wiodącego ISO 20000, Inspektora Ochrony Danych, audytora ISO27001 i 22301.

Przez większość swojej kariery zawodowej związana była z organizacją IT, w której pełniła m.in. role kierownika projektów z obszaru wdrażania systemów i procesów ITSM oraz Menadżera Procesów IT odpowiedzialnego za utrzymanie certyfikowanego na zgodność z międzynarodowym standardem ISO/IEC 20000 -1:2011 Systemu Zarządzania Usługami IT. Realizowała projekty wdrożeń Systemu Zarządzania Usługami IT w ramach łączenia organizacji IT podczas fuzji instytucji finansowych BZWBK i Kredyt Banku

Szkolenie kończy się akredytowanym egzaminem (EXIN)  test w j. angielskim

Cena szkolenia (brutto): wynosi 1600 PLN /osoba (dla studentów WWSI 1400 zł) – z egzaminem

Robocik WWSI